September 21, 2007 12:09 pm
Lesbian movie review (vol. 2) : “VAMPYROS LESBOS”

Redatelj: Jesus Franco
Uloge: Ewa Strönberg, Soledad Miranda
Godina izdanja: 1970.
Ostali naslovi: Las Vampiras, The Vampire Women, Lesbian Vampires, The Heiress of Dracula, The Heritage of Dracula, El signo del vampiro itd.OK, znam na što mislite: da, naslov je glup. Zapravo, naslov je jako glup; zvuči kao ime nekog morbidnog euro-trash horora iz kamenog doba. Ali, ako zanemarimo nimalo sugestivan naslov, ostaje iznenađujuće dobar film, iako nije horor u današnjem smislu riječi (čitaj: upotrebljavaju kečap umjesto krvi).Iskreno, ovo mi je prvi Francov film koji sam gledala, iako sam čula da je (bio?) poznat redatelj. Ovaj film slovi kao njegovo najbolje djelo i ne čudi me, jer je sniman zbilja interesantno, polaže pažnju na neobične detalje, lokacija je barem za to doba egzotična (Turska), a ne odmaže ni to što je vampirica basnoslovno lijepa (inače Soledad Miranda, glumica koja bi vjerojatno bila mnogo poznatija da nije tragično poginula u 27. godini, samo nekoliko tjedana nakon što je snimila ovaj film).Također, za razliku od “Morgane Le Fay”, u ovom filmu doista ima erotike (iako ne znam bi li se muški dio populacije složio sa mnom; naime, ni to nije erotika u današnjem smislu riječi). Uvodna scena je vrlo maštovita, a da je previše ne opisujem, možete je pogledati ovdje:

Koliko je pažnje samo poklonjeno detaljima! To se (doduše, ne baš najbolje) vidi i u sljedećem primjeru:

Da razjasnim priču: mlada američka odvjetnica Linda s dečkom dolazi u Tursku i dobiva poslovni zadatak vezan uz nasljedstvo misteriozne grofice Nadine koja živi na obližnjem otoku. Inače, prije toga saznajemo da Linda već neko vrijeme posjećuje psihijatra jer pati od ružnih snova u kojima stalno vidi jedno te istu ženu (pogodite koju!) kako stoji nagnuta nad nju dok joj crvena marama leprša oko vrata (koja pjesnička slika, ha ha!). Igrom slučaja, plesačica iz uvode scene jako je slična toj ženi, baš kao i grofica Nadine koju posjećuje sljedećeg dana. Na otoku se zatim zbivaju razni neobični događaji, a mi saznajemo da je grofica Nadine zapravo vampirica koja se zaljubila u Lindu i nastoji je uvesti u svoj krug.
Kao što sam rekla, grofica Nadine (Soledad Miranda) je apsolutno, apsolutno prekrasna; njen lik mi je za razliku od Morgane bio jako simpatičan i nadala sam se da će ljubavna priča imati happy end.Sama radnja se odvija neobično i u početku malo zbunjujuće, jer Linda neprestano ima halucijacije pa više nismo sigurni što se doista dogodilo, a što ne. Ima nekoliko jako efektnih scena, kao npr. kad Nadine ugrize Lindu i u isto vrijeme se prikazuju scene koju je Linda cijelo vrijeme sanjala: kratki prizori Turske, letećeg crvenog zmaja i krvi na prozoru (kao što ste vidjeli u drugom primjeru s YouTubea).Iako opet nisam dobila romantičnu sapunicu kakvoj sam se nadala :zubo::cerek:, ipak mislim da je ovaj film iznenađujuće dobar za žanr kojem pripada i svakako ga vrijedi pogledati. Mala primjedba ide stereotipnom prikazivanju lezbijke kao mrziteljice muškaraca koja (iznenađenja li!) ima traume iz djetinjstva, ali budući da je ovo trash film iz sedamdesetih, mislim da bih mu to ipak mogla oprostiti.

U nastavku: Vampyres (opet! :zubo:)

One Response to “Lesbian movie review (vol. 2) : “VAMPYROS LESBOS””

1. The Flapper Girl » Soledad Miranda, kraljica trasha Says: